Instruktioner för Flickor A samt U15-U12.

Publicerad 2021-02-22 13:14
Stockholm isf
Den 26/1 har Svenska Ishockeyförbundet öppnat för att man nu kan spela enstaka matcher enligt de restriktioner som FHM satt upp för barn och ungdomsidrott.

Stockholms Ishockeyförbund kommer inom kort tillåta enstaka matcher. Vi på Stockholms ishockeyförbund kommer att dela ut enstaka matcher mot geografiskt närliggande lag till föreningarna om 1 match i veckan per lag.

Nedan kommer instruktion om hur ni genomför/arrangerar de enstaka matcherna.

Före matchen.

1). Match fördelas av Stockholms Ishockeyförbund.

2). Föreningarna tidsätter sina hemmamatcher i TSM. (Tidsåtgång 90 min)

3). Domare tillsätts av föreningens domaransvarig i TSM.

4). Ledare i arrangerande laget kontaktar bortalaget samt domare och informerar om in- och ut passage i ishallen vid matchtillfället.

5). Bortalagets ledare meddelar sin matchroster via mejl till arrangerande förening i god tid innan planerad matchstart.

6) Matchen rapporteras i OVR LIghter för U12 och OVR Light för övriga enligt ordinarie Seriebestämmelser.

7). Alla spelare kommer ombytta, inga omklädningsrum får användas. (om kommun hos arrangerande förening tillåter kan undantag för målvakt göras)

8). Vid ankomst till ishallen möter ledare från arrangerande lag upp bortalaget samt domare och visar dem till sitt spelarbås. Deltagande lag går in via olika entréer. Finns endast en entré, ska det lag som har det spelarbås längst in gå in först och därefter det andra laget.

9). Ingen samling för gemensam uppvärmning/lag möte inför match i ishallen. 10 min is uppvärmning ska möjliggöras inför match.

Under matchen.

10). Matcher genomförs 2 x 20 min.

11). Alla spelare i spelarbåset ska hålla en meters avstånd (detta är ett ledaransvar).

12). Målvakt placeras i närmaste målet från spelarbåset och inget sidbyte sker i periodpaus.

13). Vid periodpaus ska ingen samling vid spelarbås ske. Starta igång spelet direkt.

14). Lagen tillåts ej ta "Time Out" under dessa enstaka matcher.

15). Bortsett från ovanstående punkter spelas alla matcher i enlighet med seriebestämmelserna för aktuell ålderskull i SHC.

16). Inga gemensamma vattenflaskor eller handdukar får användas (varje spelare ansvarar för personlig vattenflaska/handduk).

Efter matchen.

17). Efter avslutad match lämnar spelarna isen enligt anvisningar, ingen avtackning genom "fistbump" ska ske, varken med motståndarlag eller domare.

18). Spelarna lämnar ishallen enligt anvisningar från arrangerande förening.

Följande får vara i ishallen under en match:

Hemmalag: Max 15+2 spelare, 3 ledare Max 20 st.

Bortalag: Max 15+2 spelare, 3 ledare Max 20 st.

Domare: 2–3 st. Domare Max 3 st.

Sekretariat: Max 3 st. funktionärer Max 3 st.

*Filmning/Livesändning: Max 1 person (från arrangerande förening) Max 1 st.

Matchvärd: Max 1 st.

-------------

(Max 48 st)

Arrangerande förening ansvarar för att så få personer som möjligt närvarar samt att maxantalet personer i ishallen inte överskrider ovan nämnda.

INGEN PUBLIK TILLÅTS! (Skulle det vara färre spelare och ledare i en grupp, får de inte ersättas med någon annan person/funktion)

Undvik trängsel och se till att varje förening har en plan hur man tar sig in och ut i hallarna, på ett så smittsäkert sätt som möjligt.

Inga medföljande föräldrar får följa med in i hallen eller inomhus i någon lokal som tillhör ishallen.

Förening som har lag som inte följer instruktionerna riskerar få rätten att spela enstaka matcher indragen för samtliga sina lag

*OM inte Svenska Hockey TV sänder matchen tillåts 1 person närvara för att filma/livestreama.

Md fontana logo rgb 2019 copy
Md fontana fin  002
Md logo 2x
Md hanvikenssk
Md idrottens bingo85
Md lions85
Md ccmlogotext
Tyresö Hanviken Hockey använder utrustning från CCM
Md l nnalogo
Klicka här för att komma till vår klubbshop
Md hockeyettan logotyp 4
Tabeller, Live Streaming mm hittar du här!
Md sponsorhuset
Stöd Tyresö Hanviken Ishockey när du handlar på nätet.
Md sthlmishockey160
AVSIKTSFÖRKLARINGEN Vad betyder den? Klicka här!
Nyheter via RSS
Levererat av MyClub