Matchspel startar upp!
När dessa matcher spelas är det viktigt att vi alla hjälps åt att följa de riktlinjer som förbundet satt upp inför matcherna. Nu ska vi gå ut och ha kul och göra det vi alla tycker allra bäst om, att spela hockey för att det är roligt!
Publik har nolltolerans! Om… det förekommer föräldrar i ishallarna kommer domare och kontrollanter rapportera detta till förbundet med påföljden att tillstånden för hela föreningens alla matcher kommer att dras in!
Det kommer finnas kontrollanter på många matcher så var noga med riktlinjerna. Matcherna ska OVR-rapporteras där även kontroll sker på vilka som spelat match under en aktuell vecka.
Tips! Alla matcher som spelas på helplan i våra båda hallar kommer att sändas via svensk hockey tv https://www.svenskhockey.tv/sv
Riktlinjer för matchtillfällen varierar mellan olika årskullar, all den informationen hittar ni på hemsidan enligt följande:
-U16 se instruktionerna på https://hanvikenssk.myclub.se/ishockey
-U15-U12 och Flickor A se instruktionerna på https://hanvikenssk.myclub.se/ishockey
-U11-U9 och Flickor B och C se instruktionerna på https://hanvikenssk.myclub.se/ishockey
Efter inspel har vi justerat det möjliga maxantalet att vistas i ishallarna vid match till 48 st, då vi har lagt till en (1) funktion med "matchvärd" för att säkerställa att inga besökare går in i eller vistas inne i ishallen.
En (1) spelare får endast delta i en (1) match/vecka, håll grupper och lag intakta.
Du som ledare, se till att era OVR-användare i laget kommer in med sina inloggningar och att alla spelare ligger inne. Saknas någon spelare/OVR-användare, meddela omgående kansliet!
För övrigt vill vi att ni följer tidigare riktlinjer som föreningen, förbundet och FHM gått ut med när det gäller all verksamhet såsom rutiner i ishallarna.
Lycka till
Styrelsen